Logo PANS

Dydaktyczna Inicjatywa Doskonałości 2023

Wysokość środków finansowych przyznanych Państwowej Akademii Nauk Stosowanych
w Przemyślu:

1 000 000,00 zł

 

Zadanie nr 1

Modernizacja specjalistycznych laboratoriów informatyki i inteligentnych technologii.

Opis zadania:

Wykorzystanie sprzętu wpłynie znacząco na sposób przekazu informacji oraz treści w trakcie realizowania zajęć. Sprzęt będzie umożliwiał realizację praktycznych treści na przedmiotach: Sieci komputerowe, Bazy danych, Bezpieczeństwo systemów informatycznych, Animacja Komputerowa 3D, Gry komputerowe, Infrastruktura Internetu i usługi sieciowe, Programowanie gier komputerowych, Administrowanie sieciami komputerowymi, Grafika komputerowa i wizualizacja, Bazy danych – Big Data, Sieci komputerowe i bazy danych. Rezultatem końcowym będzie nabycie kompetencji oczekiwanych na rynku pracy od specjalistów z zakresu wykorzystania nowoczesnych technologii w przemyśle.

 

Zadanie nr 2

Modernizacja laboratoriów w nowoczesne i specjalistyczne oprogramowanie.

Opis zadania:

Rozbudowa zasobów IT wspierających proces dydaktyczny umożliwiający studentom Informatyki
w Biznesie, Inżynierii Transportu i logistyki, Bezpieczeństwa i Produkcji Żywności oraz Pielęgniarstwa korzystanie z najnowszego oprogramowania mająca na celu poprawę jakości prowadzonych zajęć poprzez wdrożenie nowoczesnych technologii w nauczaniu.

 

Zadanie nr 3

Doposażenie laboratoriów logistyki i automatyki w zakresie kształcenia praktycznego.

Opis zadania:

Rozbudowa zasobów IT wspierających proces dydaktyczny umożliwiający studentom Mechatroniki, Inżynierii Transportu i Logistyki, Informatyki w Biznesie oraz Inteligentnych Technologii naukę programowania innowacyjnych urządzeń, sterowników oraz robotów. Rezultatem końcowym będzie nabycie kompetencji oczekiwanych na rynku pracy od specjalistów z zakresu wykorzystania nowoczesnych technologii w przemyśle.

 

Zadanie nr 4

Zakup materiałów eksploatacyjnych w celu utrzymania gotowości i ciągłości funkcjonowania zasobów do praktycznej nauki zawodu.

Opis zadania:

Zapewnienie ciągłości pracy urządzeń CNC oraz drukarek 3D przy wykorzystaniu nowoczesnych materiałów. Zakupione materiały umożliwią kształcenie praktyczne przy obsłudze urządzeń CNC oraz drukarek 3D na przedmiotach takich jak: Programowanie maszyn CNC, Systemy CAD-CAM, Nauka o materiałach, Napędy i sterowanie CAD-CAM, Maszyny sterowane NC.

Doposażenie Instytutu Ochrony Zdrowia w sprzęt jednorazowego użytku oraz środki ochrony zdrowia zużywanych w trakcie nauczania praktycznego zawodu.

Doposażenie Instytutu Sztuk Projektowych w materiały wykorzystywane do prowadzenia zajęć

 

Zadanie nr 5

Rozwój kształcenia praktycznego poprzez udział w wizytach studyjnych i seminariach.

Opis zadania:

Poznanie specjalistycznych rozwiązań oraz infrastruktury stosowanej w transporcie morskim.

Rezultatem końcowym będzie praktyczne nabycie kompetencji oczekiwanych na rynku pracy od specjalistów z zakresu logistyki w transporcie morskim.

Realizacja zajęć praktycznych w ramach wizyty studyjnej na pograniczu polsko-ukraińskim oraz na terenie Placówki Straży Granicznej w Krościenku pozwoli na osiągnięcie części efektów kształcenia w zakresie wiedzy, umiejętności i kompetencji przewidzianych w sylabusach wymienionych przedmiotów, które są realizowane na poszczególnych kierunkach studiów.

Organizacja konferencji ,,Pacjent Geriatryczny w codziennej pracy pielęgniarskiej” stanowiła możliwość wymiany doświadczeń i wiedzy.

 

Zadanie nr 6

Rozwój infrastruktury dydaktycznej, stworzenie nowej pracowni specjalistycznej: pracowni  Virtual Reality.

Opis zadania:

Wynikiem realizacji zadania będą wysoce wyspecjalizowana i wyposażona pracownia VR, w której będą realizowane przedmioty z zakresu kształcenia praktycznego kierunku Projektowanie graficzne
i Architektura wnętrz.

Pracownia wyposażona w dodatkowy innowacyjny i wysokiej jakości sprzęt umożliwi  skuteczną realizację szeregu działań dydaktycznych, szkoleniowych, warsztatowych i praktycznych, prowadzonych w ramach procesu kształcenia na obu kierunkach występujących na różnych etapach kształcenia zawodowego.     

Efektem stworzenia  pracowni będzie poprawa przygotowania zawodowego oraz zwiększenie kompetencji  i umiejętności absolwentów obu  kierunków .

Rezultatem będzie umiejętność obsługi  i profesjonalnego zastosowania nowoczesnych technologii cyfrowych przez studentów obu kierunków. Realne umiejętności z zakresu obsługi sprzętu
i wykorzystania innowacyjnych rozwiązań w procesie projektowania i realizacji zadań, wpłyną na  podniesienie  kompetencji zawodowych studentów. 

Stworzenie pracowni umożliwi studentom prace i korzystanie z wysoce wyspecjalizowanego sprzętu
i oprogramowania. Współpraca ze środowiskiem gospodarczym i społeczno-kulturalnym regionu,  wymaga od absolwentów uczelni szerokiego spektrum specjalistycznej wiedzy praktycznej, ale także teoretycznej. Nabyta wiedza i umiejętności zwiększą szanse absolwentów na uzyskanie zatrudnienia
w prestiżowych i rozwiniętych technologicznie firmach branżowych.

 

Zadanie nr 7

Rozwój i rozbudowa wyposażenia oraz zasobów IT w istniejących specjalistycznych pracowniach: pracownia komputerowa 2D, pracownia komputerowa 3D i pracowni wizualizacji cyfrowych.

Opis zadania:

Wynikiem realizacji zadania będą wysoce wyspecjalizowane i wyposażone trzy pracownie: pracownia komputerowa 2D, pracownia komputerowa 3D i pracowni wizualizacji cyfrowych, w której będą realizowane przedmioty z zakresu kształcenia praktycznego kierunku Projektowanie graficzne
i Architektura wnętrz.

Pracownie wyposażone w wysokiej jakości sprzęt i oprogramowanie umożliwią realizację szeregu działań szkoleniowych, warsztatowych i praktycznych, prowadzonych w ramach procesu kształcenia na obu kierunkach występujących na różnych etapach kształcenia zawodowego.     

Efektem doposażenia pracowni będzie poprawa przygotowania zawodowego oraz zwiększenie kompetencji  i umiejętności absolwentów obu kierunków .

Rezultatem będą realne umiejętność studentów z zakresu obsługi programów graficznych
i architektonicznych, przetwarzania obrazu cyfrowego w procesie projektowania i realizacji zadań. Wpłynie to na  podniesienie  kompetencji zawodowych studentów. 

Możliwość pracy studentów w wyspecjalizowanych pracowniach ma charakter praktyczny. Środowisko gospodarcze i społeczno-kulturalne regionu,   wymaga od absolwentów uczelni szerokiego spektrum specjalistycznej wiedzy praktycznej, ale także teoretycznej. Nabyte umiejętności praktyczne  zwiększą szanse absolwentów na uzyskanie zatrudnienia w prestiżowych i rozwiniętych technologicznie firmach branżowych.

 

Zadania nr 8

Doposażenie Pracowni Telemedycyny w sprzęt komputerowy.

Opis zadania:

Dzięki doposażeniu stanowisk w Pracowni Telemedycyny studenci kształceni są na najwyższym poziomie, zgodnie z potrzebami rynku. Zakup sprzętu pozwolił na odpowiednie przygotowanie studentów kierunku Pielęgniarstwo do realizacji świadczeń zdrowotnych.

 

Zadanie nr 9

Uczestnictwo w Studiach podyplomowych z zakresu cyberbezpieczeństwa.

Opis zadania:

Rozszerzenie i aktualizowanie oferty katalogu przedmiotów ogólnouczelnianych poprzez wprowadzenie nowego przedmiotu: Cyberbezpieczeństwo.

Kształcenie studentów, którzy wyposażeni w nowoczesne kompetencje, będą poszukiwani na rynku pracy.